Les empreses de neteja fan una varietat de funcions essencials per mantenir diferents tipus d'instal·lacions en condicions òptimes d'higiene i ordre. Aquestes empreses ofereixen serveis tant per a clients comercials com a residencials, i les seves funcions poden variar segons les necessitats específiques de cada client. A continuació es detallen les principals funcions d'una empresa de neteja:
1. Neteja General:
◦ Escombrat, fregat i aspirat de pisos.
◦ Neteja de superfícies com taules, escriptoris, prestatges i altres àrees d'ús comú.
◦ Eliminació de pols en mobles, decoracions i aparells electrònics.
2. Neteja de Banys:
◦ Desinfecció de vàters, lavabos i dutxes.
◦ Reposició de subministraments com paper higiènic, tovalloles de paper i sabó.
◦ Neteja de miralls i superfícies de vidre.
3. Neteja de Cuines:
◦ Neteja i desinfecció de taulells, aigüeres i electrodomèstics.
◦ Escombrat i fregat de pisos de cuina.
◦ Eliminació de residus i escombraries, incloent-hi la reposició de bosses d'escombraries.
4. Neteja de finestres:
◦ Neteja de vidres interiors i exteriors.
◦ Eliminació de taques i marques a les finestres.
5. Manteniment d'Àrees Exteriors:
◦ Neteja de jardins i patis.
◦ Recol·lecció de fulles i escombraries.
◦ Escombrat de camins i entrades.
6. Neteja Especialitzada:
◦ Neteja de catifes i tapisseries.
◦ Neteja de conductes de ventilació i sistemes d'aire condicionat.
◦ Neteja d'àrees industrials i maquinària.
7. Neteja a Àrees d'Alta Circulació:
◦ Manteniment d'àrees comunes com passadissos, vestíbuls i ascensors.
◦ Neteja freqüent de superfícies d'alt contacte com manetes de portes i botons d'ascensors.
8. Desinfecció i Sanitització:
◦ Ús de productes desinfectants per eliminar gèrmens i bacteris.
◦ Serveis de sanitització per prevenir la propagació de malalties, especialment en temps de pandèmies.
9. Gestió de Residus:
◦ Recol·lecció i disposició adequada d'escombraries.
◦ Implementació de programes de reciclatge i separació de residus.
10. Neteja Post-Construcció:
◦ Remoció de runes i pols després de treballs de construcció o renovació.
◦ Neteja detallada de totes les àrees afectades.
11. Neteja a Esdeveniments:
◦ Preparació i neteja d'instal·lacions abans, durant i després d'esdeveniments.
◦ Maneig de residus generats durant l'esdeveniment.
Les empreses de neteja han d'adaptar els seus serveis a les necessitats específiques de cada client, ja siguin oficines, hospitals, escoles, centres comercials, llars o altres tipus d'instal·lacions. A més, el personal de neteja sol rebre capacitació en l'ús adequat de productes de neteja i equips, així com en normes de seguretat i higiene per garantir un ambient net i segur.